Забароны на выступы – як арэлі: забарона – адліга, забарона – адліга. Але ёсць гарады, дзе нават у самыя сумныя гады мы выступалі. Напрыклад, у Віцебску ці Гомлі. І ніхто не прасіў нас пра штосьці спецыфічнае.
У мяне ніколі не было нейкіх звышчаканняў, я заўсёды разумеў, што не траплю на дзяржаўнае тэлебачанне ці радыё. Я адчуваў і разумеў тое асяроддзе, рамкі, у якіх я быў. І мяне гэта ў прынцыпе задавальняла. Я меў сваю нішу і пашыраць яе не збіраўся. 70 % нашых канцэртаў прыходзілася на Польшчу, нам давалі выязджаць. Мы стараліся не займацца палітыканствам у брудным разуменні гэтага слова. Мне здаецца, крычаць “Жыве Беларусь!” трэба тут, а не там. Таму з творчага пункту гледжання мяне ў прынцыпе ўсё задавольвала.
Але мы кажам яшчэ пра грамадзянскую, чалавечую пазіцыю… Любы чалавек, знаёмы з гісторыяй, разумее, што аўтарытарны рэжым у любой краіне эвалюцыянуе да таталітарнага. Фактычна не было ў гісторыі прыкладаў, каб гэта было не так. З канца 1990-х я разумеў, да чаго ўсё ідзе. Большасць жа людзей, як мне падаецца, гэтага не разумела.
Мне гэта балела. І мне балюча, што ў мяне не знайшлося словаў і песень, каб больш даступна і дакладна гэта сказаць.
Не ведаю, ці я знайшоў сябе. Мне падабалася працаваць настаўнікам, аператарам-фрылансерам. Мне падабаецца граць на гітары і спяваць. Што з гэтага маё? Усё. Ці знайшоў сваю каляіну, па якой крочыць? Не ўпэўнены.