І вось з'яўляецца ініцыятыва, якая крок за крокам пачынае рабіць вялікую справу: збіраць творы мастакоў Парыжскай школы – выхадцаў з Беларусі. Год за годам, метадычна, заклікаючы ўсіх далучацца. Ужо краіна ў сваім дзяржаўным "изводе" пачынае варушыцца — часовы павераны, ці хто там ёсць у Швейцарыі, звязваецца з галерэямі, ідуць перамовы... Мясцовыя бізнесоўцы пачынаюць патроху выкупаць маленькія танныя творы якога-небудзь Восіпа Любіча, перадаваць у калекцыю. Я бачыў, як гэта паступова робіцца трэндам.
Калі "Белгазпрамбанк" зрабіў у Нацыянальным мастацкім музеі ў 2014 годзе выставу "Дзесяць стагоддзяў беларускага мастацтва" (нагадаю, што там былі задзеяныя творы і з фондаў іншых музейных установаў), ён паказаў, няхай і ў неідэальным выглядзе, якім можа быць музей з беларускаю канцэпцыяй. Шмат каго з людзей гэта бачанне натхніла, а кагосьці напужала. Бо калі дэманструецца перспектыва, адбываецца змена парадыгмы, гэта вельмі напружвае тых, хто існуе камфортна ў сітуацыі, якая склалася.